Home

Tuesday, April 13, 2010

Dite ohh...Diet

Hari ini hari yg ke-16 saya berdiet. Memang puas hati sebabnya malam tadi timbang, berat dah turun 5kg. Alhamdulliah, turun 5kg dalam masa 2 minggu.

Sebenarnya dah banyak produk yang saya tengok dalam internet. Tapi dalam banyak-banyak produk tu, hanya JusDietMate5 (JDM5) sahaja yang boleh diambil oleh orang yang menyusakan anak, macam saya ni. Dari apa yang saya baca, semasa amalkan JDM5, kita kena kawal makan berdasarkan jumlah kalori. Jadi lepas ni rajin-rajin la kira jumlah kalori dalam makanan harian kita ye. Selain itu, perlu banyakkan minum air kosong.

Dengar memang macam susah sebab tak boleh makan makanan yang kita suka tapi percayalah, semua tu sementara sahaja. Memang berbaloi sangat bila dah dapat hasilnya nanti. Bagi seorang isteri macam saya, inilah saat yg paling indah sekali. Sebabnye tak payah masak untuk suami...hehe..jahat betul.. Tapi dia kena la berkorban jugak kan. kalau kita kurus nanti siapa yang tumpang bangga? dia juga...so kena la bagi sokongan ok.

Selain amalkan JDM5, saya juga amalkan sapu Losyen Mujarab Pati Halia Yusmira. Memang berkesan sebab losyen ni mampu bakar lemak di kawasan yang kita mahu. Lemak-lemak degil ni daripada keras boleh bertukar jadi lembut/lembik sebab lemak kat dalam tu mula terbakar secara perlahan-lahan.

Hasilnya dalam masa 2 minggu ni, saya dah tukar saiz daripada XXL kepada XL. Erm, dapat tukar 1 saiz pun rasa berbunga-bunga je. Badan juga rasa lebih cergas dan dah tak semput lagi masa naik tangga..

No comments:

Post a Comment